Reisverslag Hawaii juli 2005

Maandag 29 november 2004
De tickets voor Hawaii zijn binnen! We vliegen met American Airlines van Brussel naar Chicago en via Los Angeles naar Kona. Vertrek op vrijdag 8 juli om11:00 uur vanuit Brussel en aankomst op Keahole Kona op 8 juli om 20:33 uur. Allemaal plaatselijke tijd, in Nederland is het tijdens onze aankomst 9 juli 8:33 uur. We zijn dus een goede 21 en een half uur onderweg. Van de Mexico-reis zijn er nog Melatonina tabletten over: we zijn voorbereid op een jet-lag.

Woensdag 16 maart 2005
Er treedt een wijziging op in het vluchtschema. We hebben iets minder tijd om over te stappen naar de vlucht van Los Angeles naar Kona. In 35 minuten moeten we van het ene naar het andere vliegtuig, omdat het een binnenlandse vlucht is moet dat lukken.

Vrijdag 13 mei 2005
Via een mailtje laat Ebookers weten dat er opnieuw een wijziging is.Er vervalt kennelijk een vlucht tussen Chicago en Los Angeles. En dat is minder plezierig. We hebben in Chicago 9 minuten om over te stappen naar de vlucht naar Los Angelos. Nu zijn wij altijd verschrikkelijk snel, maar dit is wel een erg korte tijd. Zijn benieuwd wat voor oplossingen er geboden gaan worden!

Dinsdag 17 mei 2005
Via een telefoontje wordt gemeld dat we zullen moeten overnachten. Heb het telefoonnummer van American Airlines opgevraagd, om daar eens te informeren wat de mogelijkheden zijn. Contact krijgen met AA valt echter niet mee. De juffrouw van Ebookers is overigens nog in onderhandeling met American Airlines. Het valt niet mee om wereldreizigertje te spelen!

Donderdag 20 mei 2005
Vandaag een telefoontje van juf Nathalie dat ze een andere mogelijkheid hebben gevonden. We gaan nu met British Airway van Brussel naar London, vervolgens weer met American Airlines van London via Los Angeles naar Kona. Het vertrek vanuit Brussel is nu om 07:45 uur en aankomst in Kona 20:15 uur. De reis neemt daarmee in totaal wel 24 en een half uur in beslag. Dus 3 uur langer dan het eerste vluchtschema, wat hem zit in het vroegere vertrek uit Brussel, waardoor we de vlucht van Los Angeles naar Kona nu wel kunnen halen. Goeie juf die juf Nathalie!

Vrijdag 27 mei 2005
Lia heeft d'r knie verdraaid, gelukkig geen onherstelbare schade en geen beletsel voor Hawaii. Leuk is natuurlijk anders. Intussen is de huurauto geregeld en een huisje in Honua op het eiland Kuaui. We moeten nog wel een hotel reserveren op het vliegveld van Brussel. Het zal Hotel Campanile worden.

Zaterdag 18 juni 2005
Kees & Rini bieden aan om ons 7 juli weg te brengen. Wel zo plezierig, tijdens de treinreis van Goes naar Zaventem moeten we overstappen in Roosendaal en in Brussel. Dat vermijden we nu, en kunnen we relaxed naar het hotel! Inmiddels zijn de vliegtickets voor Kuaui ook gereserveerd.

Woensdag 6 juli 2005
De laatste werkdag. Om 16:00 uur de studenten een uur eerder weggestuurd en in de auto gestapt. De poezen naar hun vakantieadres gebracht. Er is ook een echte Plato in het dierenpension: een kater die als twee druppels water op Plato lijkt. Hij miauwde zelfs zoals Plato. Nog één nachtje in Goes. Morgen brengen Kees & Rini ons naar Brussel.

Donderdag 7 juli
Een rustig begin van de dag. Op het gemakje zaken inpakken en klaarmaken. Om 11:00 zie ik op internet het bericht van terroristische aanslagen in London. De website van Heathrow geeft aan dat er geen gevolgen zijn voor het luchtverkeer. We zullen we er wel rekening mee moeten houden dat de veiligheidsmaatrgelen net als de vorige keer torenhoog zullen zijn. De last en hinder die wij zullen ondervinden staat natuurlijk in geen verhouding tot wat de mensen in de Londonse metro en bussen meemaken op dit moment.
Om 17:00 uur arriveren Rini & Kees en tegen half zes rijden we weg. Lia ontdekt nog net op tijd dat de wasdroger nog aan staat. Zonder problemen vinden we na een rustig ritje het hotel Campanile op het vliegveld van Zaventem. Na de check-in, het bestellen van de taxi voor de volgende ochtend en een pilsje brengen we de bagage naar kamer 49. In het restaurant van het hotel sluiten we - als vanouds - gezellig af met een etentje. Een goed begin van de vakantie! Rond 22:00 uur zwaaien we Rini & Kees uit en gaan we naar bed. De wake-up call zal ons morgenochtend om 05:00 uur wekken. Zoals gebruikelijk is Lia na 2 minuten onder zeil, bij mij duurt het wat langer.